Klachtenregeling

Als mensen samenwerken gaat er wel eens iets niet goed. Je bent het een keer niet met elkaar eens, of je voelt je tekortgedaan. We proberen het eerst met praten op te lossen. 

Bij een klacht, check dan onderstaand overzicht met wie contact opgenomen kan worden of stuur een mail naar info@ugo.nl.

Klacht betreftVerwijzing naar
Situatie in een klasDe coach van de leerling
Een coachDe teamleider van het betreffende leerjaar
Een docentDe teamleider van deze docent
Een conciërgeDe teamleider van deze conciërge
Een teamleiderDe directeur
Een directeurDe algemeen directeur VO
Sanctie opgelegd door schoolEerst de betreffende teamleider, daarna de schooldirectie
RoosterzakenEerst de betreffende teamleider, daarna de schooldirectie
VerlofaanvragenDe verzuimcoördinator
RapportenEerst de betreffende coach, daarna de teamleider van het betreffende leerjaar.
BevorderingEerst de coach, daarna de teamleider van het betreffende leerjaar.
PTA (Programma van Toetsing en Afsluiting)De examensecretaris
Ongewenste intimiteiten of vertrouwelijke zakenVertrouwenspersoon
Levering boeken/boetesMevrouw D. Schenk

Het bovenstaande stappenplan is onderdeel van de klachtenregeling van de Veluwse Onderwijsgroep.

Mocht dit geen oplossing brengen, dan is er ook de mogelijkheid om een klacht in te dienen bij de externe klachtencommissie:

Landelijke Klachtencommissie Onderwijs (LKC)
Stichting Onderwijsgeschillen
Postbus 85191
3508 AD Utrecht
T: 030 - 280 95 90
E: info@onderwijsgeschillen.nl
W: www.onderwijsgeschillen.nl